Lek med vattenpärlor

Inspirerade av Pinterest köpte vi häromdagen hem vattenpärlor (små gelépärlor som växer sig större efter en stund i vatten). Några la jag i vatten redan kvällen innan för att se hur de blev men resten hällde vi i tillsammans för att se hur de utvecklades. Ungarna tyckte det var jättekul och vi har sparat pärlorna för att kunna göra det om och om igen!
 
För att få en bra arbetshöjd så la jag en trådback uppochner i badkaret, sedan fyllde vi en stor plastbalja som vi ställde ovanpå. Efter en stund la vi i ett par speglar för mer effekt och även lite redskap att skopa och hälla med. 
 
Till nästa gång ska jag nog preparera en flaska med vatten och pärlor för att ha på ljusbordet eller lysa på med ficklampor, jag gissar att det blir häftiga reflektioner!
 
 
Anonym
2015-03-05 @ 22:07:48

Förlåt, men vad betyder " flerfamiljs system"? Mvh Rebecca

Svar: Hej! Förlåt för det sena svaret. Flerfamiljssystem är en barnomsorgsform som innebär att några familjer går ihop och hjälps åt med barnen. Om en googlar "pedagogisk omsorg" kommer det upp en del information :)
Emma Nygren




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0